Ászf
A megrendelt termékeidet megrendeléstől függően a legtöbb esetben 24-48 órán belül házhoz szállítjuk.
A házhoz szállításról minden esetben értesítést küldünk neked.
A házhoz szállítás díjai:
0 -19.990 között (bruttó) 2540 forint
20.000 - 49.999 (bruttó) 1500 forint
50.000 forint felett: INGYENES
Utánvét: + 500 forint
A megrendelésedet személyesen is átveheted a következő címen:
MintaPrint Nyomtatókellék Szaküzlet
1191 Budapest Báthory u. 1.
Nyitva tartás: H: 8.00-17.00, K-P: 8.00-16.00
Amennyiben a személyes átvételt választod, minden esetben várd meg a visszaigazoló e-mailünket, hogy beérkezett az adott termék.
Ha nagyon sürgős, hívd a 06 20 -531 40 89 -es telefonszámot.
A személyes átvételért semmilyen plusz költséget a termék árán kívül nem számolunk fel.
AZ OLDAL ÜZEMELTETŐJÉNEK ADATAI ÉS ELÉRHETŐSÉGEI
Irodaszer Bisztro
Trend Jet Kereskedelmi és Szolgáltató Betéti Társaság
Székhely, bolt címe: 1191 Budapest Báthory u. 1.
Adószám: 22259295-2-43.
Cégjegyzékszám: Cg.01-06-772950
E-mail: bisztro@irodaszeraruhaz.hu
Ügyfélszolgálat: +36-1-357-6087
Mobil: 06-20-531-4089
Web: www.irodaszeraruhaz.hu
SZEMÉLYES ÁRUÁTVÉTEL HELYE
MintaPrint Nyomtatókellék Szaküzlet
1191 Budapest Báthory u. 1.
Nyitva tartási időben.
A webáruházban feltüntetett áraink forintban értendőek és az Áfa-t tartalmazzák.
SZÁLLÍTÁSI DÍJTÉTELEK
0 -19.990 között (bruttó) 2540 forint
20.000 - 49.999 (bruttó) 1500 forint
50.000 forint felett: INGYENES
Utánvét: + 500 forint
Amennyiben a személyes átvételt választottad, akkor annak nincs semmilyen plusz díja, azaz ingyenes.
WEBÁRUHÁZ HASZNÁLATA
A vásárlásod nálunk gyors, egyszerű, és rizikómentes! A keresőmezőbe írd be a kívánt termék nevét, és a találati listában megjelennek azok a termékek, amelyek nevében szerepel a keresősorban megadott szó. A részletes kereső tovább segít Neked szűkíteni a kört. Nemcsak konkrét termékre, hanem egy adott kategória összes termékére is kereshetsz. A cikkekben a javasolt termékek nevére kattintva kosárba teheted, majd megvásárolhatod azokat. Amennyiben elakadsz, vagy kérdés merült fel benned, keress minket 9-16 óra között a 06 1 357 60 87-es telefonszámon, készséggel segítünk neked.
HÁZHOZ SZÁLLÍTÁS
A termékek házhoz szállítását Magyarország egész területén vállaljuk.
TERMÉKEK ÉS ÁRAK
Áruházunkban a termékeket kategóriák szerint soroltuk be. A termékre kattintva részletes információkat kaphatsz a termékről. A főoldalon jobb oldalon található keresődoboz segítségével az összes termék között, míg fönt a kiválasztott kategóriákon belül kereshetsz. A keresést szűkítheted úgy, hogy csak bizonyos termékkategóriák között keresel. Webáruházunkban a bruttó kiskereskedelmi árakat tüntetjük fel!
MEGRENDELÉS / KOSÁR
A megrendelni kívánt terméket a termék melletti "Kosárba" feliratra kattintva választhatod ki. Egy vásárlás alkalmával korlátlan számú terméket tehetsz a kosaradba. Amikor beteszel egy terméket a kosárba, még nem kötelezed el magad a termék megvásárlására, azonban addig, amíg be van jelentkezve, és egy adott termék a kosaradban van, a rendszer nem engedi, hogy más vásárló előled megvegye azt.
FIZETÉS
A „Fizetési információk” lapon pontosíthatod a „Számlázási címet” és kiválaszthatod a fizetés módját. Az alábbi fizetési módok közül választhatsz: Készpénzben a futárszolgálat munkatársának vagy a bolt dolgozójának (ha Te mész az áruért) a termékek átadásakor a számla alapján. Bankszámládról átutalással. Ebben az esetben az Irodaszer Bisztro webáruház számlájára kell utalnod az e-mailben érkezett értesítőben szereplő összeget. A rendelt árukat a vételárnak a webáruház bankszámlájára történő beérkezése után indítjuk el az általad megadott címre. A rendelés beérkezéséről automatikus értesítést küldünk Neked e-mailben, a megadott e-mail címen. A webáruház munkatársai ezt követően kezdik meg a Te megrendelésed tényleges feldolgozását. A rendeléseket a rendelkezésre álló készlet erejéig teljesítjük. A beérkezett rendelések feldolgozása után egy újabb e-mailben értesítünk a sikeres készletfoglalásról, valamint jelezzük, ha bizonyos termékek átmeneti készlethiány miatt nem szállíthatók. Ezeket a tételeket automatikusan töröljük a megrendelésből és ha már kifizetted azokat, akkor a vételárat 3 munkanapon belül visszautaljuk a bankszámládra. Végül a csomag elkészülte és feladása után még egy értesítést küldünk a kiszállításról, melyben megtalálod a kiszállításra kerülő tételeket és csomagjának kódját, ami alapján nyomon tudod követni a kiszállítás menetét. Webáruházunk és Közötted a termékek kiszállításáról küldött visszaigazoló e-mail elküldésével egyidejűleg jön létre a távszerződés. A számodra kiszállított termékekről, valamint a posta- és csomagolási költségről (ha van) tételes áfás számlát állítunk ki. Kérjük, hogy adataid pontosan töltsd ki, ellenőrizd, szükség esetén pedig módosítsd azokat! A hibásan kitöltött adatokból eredő esetleges károkért a Trend Jet Kereskedelmi és Szolgáltató Betéti Társaság nem vállal felelősséget!
MEGRENDELÉS LEMONDÁSA
Azon dolgozunk, hogy a megrendelt áruk mielőbb eljussanak hozzád. Ha le kívánod mondani megrendelésed, kérjük mielőbb, a fenti információ figyelembe vételével tedd meg. Amennyiben a szállítás már elkezdődött, lemondani már nem tudod a rendelésed, de ebben az esetben is élhetsz az alábbiakban részletezett ELÁLLÁSI JOGODDAL. A rendelés lemondását és törlését az Általad megadott e-mail címre visszaigazoljuk. Amennyiben a lemondás időpontjában csomagod feladásra került már, erről is értesítünk.
HÁZHOZ SZÁLLÍTÁS / MEGRENDELÉS ÁTVÉTELE
A visszaigazolt termékeket boltunk raktárról szállítja neked. Ha szeretnéd, hogy rendelésed ne azonnal, hanem adott (későbbi) határidőre szállítsuk, kérjük, jelezd a megjegyzés rovatban! Így összevonhatod több rendelésed, és szállítási költséget takaríthatsz meg. A számlát minden esetben a csomagban helyezzük el.
FUTÁRSZOLGÁLAT
A csomagok kiszállítását Magyarország területére történik1-3 munkanapon belül. Kérjük, hogy rendelésednek elküldésekor pontosan jelöld meg, hogy a megadott címen délelőtt (8-12) vagy délután (12-20) tudod átvenni a csomagot és minél több telefonos elérhetőséget szíveskedj megadni Amennyiben a futár nem talál Téged a megadott címen, értesítőt hagy és rövidesen másodszor is megpróbálja kézbesíteni a csomagot. Ha a második kiszállítási kísérlet is sikertelenül végződik újabb kiszállításra sajnos nincs lehetőség.
SZEMÉLYES ÁTVÉTEL
Lehetőséged van a megrendelt termékek személyes átvételére a MintaPrint Nyomtatókellék Szaküzlet és Webáruház 1191 Báthory u. 1. cím alatt található boltjában. Ebben az esetben szállítási és csomagolási költséget nem számolunk fel. A nyitva tartási időt kérünk, vedd figyelembe.
ADATVÉDELEM
A személyes adataid védelme kiemelten fontos nekünk. Adataidnak kezelésekor az Adatvédelmi Törvénynek megfelelően járunk el. A Trend Jet Kereskedelmi és Szolgáltató Betéti Társaság a birtokába jutott adatokat bizalmasan kezeli és kizárólag az Irodaszer Bisztroban tett megrendelések teljesítéséhez használja fel; azokat semmilyen formában, sem egészben, sem részleteiben nem adja tovább harmadik fél részére, kivéve a szállító futárcéget. A weboldal használata közben szükséges személyes jellegű - azonosításra alkalmas - adatok begyűjtése és feldolgozása megfelel az érvényben lévő magyar adatvédelmi előírásoknak (személyes adatok védelméről és közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII. Törvény).
ADATGYŰJTÉS ÉS FELDOLGOZÁS
Weboldalunk látogatása során web-szerverünk kizárólag technikai információkat rögzít és tárol (IP cím, a web-oldal ahonnan meglátogattál minket, illetve amelyeket tőlünk meglátogatott, a látogatás időpontja, időtartama) ezek név nélkül kerülnek a rendszerünkbe, statisztikai célokból. A személyes adatokat (név, lakcím, levelezési cím, telefonszám, stb.) csak abban az esetben rögzítjük, ha megadtad ezek valamelyikét a regisztráció során. A regisztráció során csak olyan adatokat kell megadnod, amelyek feltétlenül szükségesek a megrendelésednek maradéktalan kiszolgálásához illetve az esetleges későbbi kapcsolattartáshoz (pl. reklamáció esetére).
SZEMÉLYES ADATOK ÁTADÁSA HARMADIK FÉL SZÁMÁRA
A személyes adataidat kizárólag a rendelt termékek kiszállítását végző futárcég számára adjuk át és csak azokat az adatokat, amelyek a szállításhoz feltétlenül szükségesek. A Trend Jet Kereskedelmi és Szolgáltató Betéti Társaság és a futárcég közötti szerződés szabályozza az átadott személyes adatok kezelésének módját és biztosítja, hogy azok nem kerülhetnek illetéktelenek kezébe. Adattovábbítás a hatósági hivatalok felé csak a törvényi előírások keretében történhet. Bankkártyás fizetés esetén Te, mint vevőnk közvetlenül a Bankkal kerülsz kapcsolatba, az Irodaszer Bisztro rendszerébe a bankkártyás fizetés semmilyen adata nem jut át.
TÁJÉKOZTATÁSI TÖRVÉNY
Jogodban áll a Rólad tárolt személyes adatokat megismerni, ezt kérelem benyújtása esetén ingyenesen biztosítjuk Számodra. A tévesen tárolt adatokat (pl. lakcím, e-mail cím változás) kérésedre kijavítjuk.
ADATVÉDELEM, ADATBIZTONSÁG
A Trend Jet Kereskedelmi és Szolgáltató Betéti Társaság megtette a szükséges technikai és szervezeti intézkedéseket annak érdekében, hogy az Általad rendelkezésünkre bocsátott személyes adatokat eltűnés, megsemmisülés, manipuláció és jogosulatlan hozzáférés ellen megvédje.
ADATVÉDELMI NYILATKOZAT
A Trend Jet Kereskedelmi és Szolgáltató Betéti Társaság mint az Irodaszer Bisztró üzemeltetője felelősséget vállal a fentiekben meghatározott adatvédelmi pontok pontos betartására.
ELÁLLÁS JOGA
Vásárlásod során a termékek kézhezvétele után 8 munkanapon belül élhetsz a 17/1999. (II./5.) Kormányrendeletben részletesen rögzített feltétel nélküli elállási jogoddal. Értesítheted a webáruházunkat telefonon, e-mail-ben vagy írásban. Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek tekintjük, ha a nyilatkozatod a határidő lejárta előtt postára adod. Ebben az esetben az Irodaszer Bisztró által leszállított termékeket a vissza kell juttatnod a Trend Jet Kereskedelmi és Szolgáltató Betéti Társaság címére. A termék visszaküldésének költségeit neked kell fedezned. A termékek visszaérkezése után a már kifizetett számla összegét 3 munkanapon belül visszautaljuk az általad megadott bankszámlára vagy postai úton feladjuk a megadott címre. Az Irodaszer Bisztró követelheti Tőled a visszaküldött termékek nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését. Az elállási jogoddal kapcsolatban a Webáruház a 17/1999. (II.5.) Kormányrendelet minden szabályát kötelező érvényűnek ismeri el magára nézve. A rendelet szövegét alább olvashatod.
TÁVSZERZŐDÉS
A Megrendelőlap elküldésével és annak a Trend Jet Kereskedelmi és Szolgáltató Betéti Társaság által történő visszaigazolásával a 17/1999. (II.5.) Kormányrendelet alapján távollévők közötti szerződés jön létre a Trend Jet Kereskedelmi és Szolgáltató Betéti Társaság, mint Szállító, valamint a Megrendelő, mint Vevő között az alábbi alpontok szerinti feltételekkel:
A Szállító köteles utánvéttel vagy futárszolgálat útján a Vevő által a Megrendelőlapon kiválasztott termékeket az azon megjelölt szállítási címre eljuttatni, illetve ha a Vevő úgy kéri, a Szállító telephelyén átadni. Amennyiben a megrendelés teljesítése bármilyen okból akadályba ütközik, úgy a Szállító köteles haladéktalanul e-mail, vagy telefon útján felvenni a kapcsolatot Vevővel a továbbiak egyeztetése érdekében.
A Vevő köteles az általa feladott megrendelőlapon megjelölt és a Szállító által a megadott címre kiszállíttatott termékeket átvenni, amennyiben az mindenben megfelel a Vevő által megrendelteknek (termék, ár, minőség) és a Szállító által küldött visszaigazoláson feltüntetett vételárat - mely a termékek csomagolási és szállítási költségeit is tartalmazza - készpénzben a kézbesítő részére kifizetni, kivéve ha a Vevő fizetési kötelezettségét már előre teljesítette. Ha a leszállított termékek bármely paraméterükben nem felelnek meg a megrendelteknek és visszaigazoltaknak a Vevő az átvételt megtagadhatja.
A Vevő e szerződéstől az áru átvételétől számított 8 munkanapon belül indokolás nélkül elállhat. Ebben az esetben a Vevő köteles a termékeket a Szállítónak visszaszolgáltatni és viselni az ezzel kapcsolatosan felmerülő költségeket.
A felek között létrejött távszerződést a Szállító minden esetben kinyomtatja, iktatja, így a szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül és a későbbiekben is hozzáférhetővé válik. A szerződés kizárólagos nyelve a magyar.
Az esetleges jogviták elbírálására Felek a Budapesti Bíróság illetékességét kötik ki. Az itt nem szabályozott kérdésekre a Polgári Törvénykönyv, valamint a távollévők között kötött szerződésekről szóló 17/1999. (II.5.) számú Kormány- rendelet szabályai az irányadóak, mely szabályait a Szállító kötelezőnek ismeri el magára nézve. ( A kormányrendelet szövege alább olvasható!).
A Trend Jet Kereskedelmi és Szolgáltató Betéti Társaság a Vevők adatait a szerződések teljesítése és az esetleges kifogások intézése érdekében az ügyletekre vonatkozó adatokkal együtt tárolja, azokat alvállalkozóinak átadja, akik azonban nem jogosultak azokat a teljesítést követően tovább tárolni, illetve megőrizni vagy más harmadik személyek részére továbbadni.
SZAVATOSSÁG ÉS JÓTÁLLÁS
Az Irodaszer Bisztró, mint eladó szavatossági és jótállási felelõsségére a Ptk-ban és a 151/2003. (IX.22.) sz. Kormányrendeletben foglaltak az irányadóak. Amennyiben az Irodaszer Bisztró szolgáltatásával kapcsolatban bármilyen kérdésed, észrevételed, megjegyzésed lenne, kérjük, írj nekünk a bisztro@irodaszeraruhaz.hu címre, rövid időn belül válaszolni fogunk neked.
Adatvédelmi nyilatkozat
Az általad által megadott adatokat a Irodaszer Bisztró üzemeltetője, a Trend Jet Bt. kizárólag a megrendelés teljesítése, a rendelési feltételek későbbi bizonyítása, illetve - ha kérted - értesítések küldése céljából tárolja. Adataid harmadik fél részére nem adjuk át, kivéve, ha az a szerződés teljesítése érdekében alvállalkozónkként működik közre, pl. futárszolgálat, aki a Trend Jet Bt-től kapott adatokat semmilyen formában nem jogosult felhasználni, tárolni, illetve harmadik fél részére továbbadni. Adataid kezelésekor a Személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII törvénynek megfelelően járunk el.
Az információk tulajdonjoga
Kijelentjük, hogy a Trend Jet Bt. birtokolja az oldalainkon látható információkat. A www.irodaszerbisztro.hu oldalainak tartalmát és a kialakítását nemzetközi és magyar törvények védik. Tilos továbbá a tőlünk származó információk, cikkek, leírások, social média posztok, kreatív ötletek másolása, árusítása, bármilyen formában történő megváltoztatása és ismételt megjelentetése. A megjelent anyaggal kapcsolatos minden további jogunkat fenntartjuk, és szükség esetén akár bírósági úton is érvényesítjük. Szövegeink napi használati díja: 15.000 forint/ bekezdés.
Aki a webáruházunkba regisztrálja magát, az adatvédelmi nyilatkozatunkat elfogadottnak tekinti, azzal egyetért.
Köszönjük, hogy igénybe vetted szolgáltatásunkat, VISSZAVÁRUNK!
Az Irodaszer Bisztró fenntartója és tulajdonosa a Trend Jet Kereskedelmi és Szolgáltató Betéti Társaság. Minden, a honlapon található szöveges, kép- ill. más jellegű anyag a Trend Jet Kereskedelmi és Szolgáltató Betéti Társaság tulajdonát képezi. Fenti anyagok felhasználása, ill. kereskedelmi célú másolása és továbbítása a Trend Jet Kereskedelmi és Szolgáltató Betéti Társaság engedélyéhez kötött. Folyamatosan monitorozzuk az internetes oldalakat. Ha bármilyen, az Irodaszer Bisztró oldalról másolt szöveggel találkozunk, napi 150.000 forint+ ÁFA, vagy napi 15.000 forint/ bekezdés kártérítést követelhetünk tőled a szövegek jogtalan használatáért.
17/1999. (II. 5.) Korm. Rendelet a távollevők között kötött szerződésekről A Kormány a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 55. §-ának e) pontjában foglalt felhatalmazás alapján a következőket rendeli el:1. § (1) A rendelet hatálya arra a szerződésre terjed ki, amelyet fogyasztó és vállalkozás köt egymással termék, illetve szolgáltatás értékesítésére irányuló, a vállalkozás által működtetett távértékesítési rendszer keretében olyan módon, hogy a szerződés megkötése érdekében a vállalkozás kizárólag távközlő eszközt alkalmaz (távollevők között kötött szerződés).(2) A rendelet akkor alkalmazható, ha külön jogszabály a rendelet hatálya alá tartozó szerződésről eltérően nem rendelkezik.(3) A rendelet hatálya nem terjed ki:a) a távértékesítés keretében kötött pénzügyi ágazati szolgáltatási szerződésekről szóló törvény által szabályozott pénzügyi ágazati szolgáltatásokra irányuló szerződésekre;b) automatából történő értékesítésre;c) nyilvános telefonállomás igénybevétele útján az elektronikus hírközlési szolgáltatóval kötött szerződésre;d) az építési szerződésre;e) ingatlan tulajdonjogának vagy ingatlanra vonatkozó más jog megszerzésére irányuló szerződésekre, kivéve a bérleti szerződést;f) az árverésen kötött szerződésre.(4) Nem kell alkalmazni a 2-6. §, valamint a 7. § (1) bekezdésének rendelkezéseit az élelmiszerek, valamint egyéb mindennapi fogyasztásra szolgáló termékek rendszeres házhoz szállítására vonatkozó szerződésekre, továbbá) az olyan szállást nyújtó, szállítási, étkeztetési vagy szabadidős szolgáltatásokra vonatkozó szerződésekre, amelyek alapján a vállalkozás e szolgáltatásokat meghatározott időpontban vagy meghatározott időszakban nyújtja.(5) E rendelet alkalmazásában távközlő eszköz: bármely eszköz, amely alkalmas a felek távollétében - szerződés megkötése érdekében - szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, az automata hívókészülék, a rádió, a videotelefon, videotex (mikroszámítógép képernyővel) billentyűzettel vagy érintőképernyővel, az elektronikus levél (e-mail), a távmásoló (telefax) és a televízió.2. § (1) A vállalkozás a szerződés megkötése előtt kellő időben köteles a fogyasztót tájékoztatni:a) a vállalkozás cégnevéről (nevéről) és címéről (székhelyéről, illetve lakóhelyéről) azonosításra alkalmas módon;b) a szerződés tárgyának lényeges jellemzőiről;c) a terméknek, illetve szolgáltatásnak az általános forgalmi adót és egyéb kötelező terheket is magában foglaló áráról, illetve díjáról, valamint az összes járulékos költségről, így különösen a fuvardíjról, szállítási vagy postaköltségről;d) a fizetés, a szállítás vagy a teljesítés egyéb feltételeiről;e) az elállás jogáról (4. és 5. §);f) a távközlő eszköz használatának díjáról, ha azt az alapdíjtól eltérően állapítják meg;g) a vállalkozás ajánlati kötöttségének idejéről;h) a szerződés legrövidebb időtartamáról olyan esetben, amikor a szerződésben foglaltak teljesítésére folyamatosan vagy ismétlődően kerül sor.(2) A vállalkozás az (1) bekezdés szerinti tájékoztatási kötelezettségnek egyértelműen, közérthetően és pontosan, az igénybe vett távközlő eszköznek megfelelő módon köteles eleget tenni.(3) Ha a vállalkozás telefonon tesz szerződéskötésre ajánlatot a fogyasztónak, a telefonbeszélgetés megkezdésekor köteles közölni legalább cégnevét (nevét), székhelyét (lakóhelyét) és telefonszámát, valamint a fogyasztó figyelmét kifejezetten fel kell hívnia szerződéskötésre irányuló szándékára.3. § (1) A vállalkozás köteles a 2. § (1) bekezdés a)-e) pontjában foglaltakról való tájékoztatást írásban - papíron vagy más, a fogyasztó számára hozzáférhető tartós adathordozón - a fogyasztó rendelkezésére bocsátani. Ha e kötelezettségének a szerződéskötést megelőzően nem tett eleget, ezt az írásbeli megerősítést a szerződés teljesítése során kellő időben, de - kivéve, ha a teljesítés harmadik személy részére történik - legkésőbb a teljesítés időpontjában köteles a fogyasztó részére rendelkezésre bocsátani.(2) Az (1) bekezdés szerinti írásbeli megerősítésnek a 2. § (1) bekezdés a)-e) pontjában foglaltakon túl tartalmaznia kell:a) a 4. § szerinti elállási jog gyakorlásának feltételeit, módját és következményeit, ideértve a 4. § (5) bekezdésében, a 6. §-ban és a 7. § (3) bekezdésében foglaltakat, továbbá azt az esetet is, amikor a fogyasztót az 5. § alapján az elállás joga nem illeti meg;b) a vállalkozás azon telephelye (fiókja) vagy egyéb szervezeti egysége címét, ahol a fogyasztó panaszait érvényesítheti;c) az esetleges jótállás feltételeit, valamint a teljesítést követően igénybe vehető kiegészítő szolgáltatásokat (alkatrészellátás, javítószolgálat);d) a szerződés megszüntetésének lehetőségét, ha az határozatlan időre szól, vagy tartama az egy évet meghaladja.(3) Az (1)-(2) bekezdésben foglaltak nem alkalmazhatóak távközlő eszköz útján egyetlen alkalommal nyújtott olyan szolgáltatás esetében, amelynek ellenértékét a távközlő eszköz üzemeltetője részére kell megfizetni. A fogyasztót azonban ilyen esetben is tájékoztatni kell a vállalkozásnak a (2) bekezdés b) pontjában meghatározott címéről.(4) E § alkalmazásában tartós adathordozó az olyan eszköz, amely a fogyasztó számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.4. § (1) A fogyasztó a szerződéstől nyolc munkanapon belül indokolás nélkül elállhat.(2) A fogyasztó az (1) bekezdés szerinti elállási jogáta) termék értékesítésére irányuló szerződés esetében a termék kézhezvételének napjától, ha eddig az időpontig nem kapta meg a 3. § szerinti írásbeli megerősítést, ennek kézhezvételétől számított nyolc munkanap elteltéig, legfeljebb azonban a termék kézhezvételének napjától számított három hónap elteltéig,b) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződéskötés napjától, ha eddig az időpontig nem kapta meg a 3. § szerinti írásbeli megerősítést, ennek kézhezvételétől számított nyolc munkanap elteltéig, legfeljebb azonban a szerződéskötés napjától számított három hónap elteltéig gyakorolhatja.(3) Ha a 3. § szerinti írásbeli megerősítés kézhezvételére - a (2) bekezdés a) pontja szerinti esetben - a termék kézhezvételének napjától, illetve - a (2) bekezdés b) pontja szerinti esetben - a szerződéskötés napjától számított három hónapon belül kerül sor, ettől az időponttól számított nyolc munkanap elteltéig a fogyasztó akkor is elállhat, ha a termék kézhezvételétől, illetve a szerződéskötés napjától számított három hónapból kevesebb mint nyolc munkanap van hátra.(4) Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó nyilatkozatát a határidő lejárta előtt elküldi.(5) A vállalkozás köteles a fogyasztó által kifizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb az elállást követő harminc napon belül visszatéríteni.(6) A fogyasztó viseli az elállási jog gyakorlása miatt a termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket. A fogyasztót ezenfelül egyéb költség nem terheli. A vállalkozás azonban követelheti a termék nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését.5. § A felek eltérő megállapodása hiányában a fogyasztó nem gyakorolhatja a 4. § szerinti elállási jogot a) szolgáltatás nyújtására vonatkozó szerződés esetében, ha az elállási határidő lejárta előtt a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó beleegyezésével megkezdte;b) olyan termék értékesítése, illetve szolgáltatás nyújtása esetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac értékesítő által nem irányítható ingadozásától függ;c) olyan termék értékesítése esetében, amely a fogyasztó személyéhez kötött, illetve amelyet a fogyasztó utasításai alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy amely természeténél fogva nem szolgáltatható vissza vagy gyorsan romlandó;d) hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépi szoftver példányára vonatkozó szerződés esetében, ha a csomagolást a fogyasztó felbontotta;e) hírlap, folyóirat és időszaki lap értékesítésére vonatkozó szerződés esetében;f) szerencsejáték-szerződés esetében.6. § (1) Ha a termék árát vagy a szolgáltatás díját részben vagy egészben a vállalkozás által nyújtott kölcsön [a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 2. § o) pontja] fedezi, a fogyasztó 4. § szerinti elállási jogának gyakorlása a fogyasztási kölcsönszerződést is felbontja.(2) A fogyasztó a vállalkozásnak a fogyasztási kölcsönszerződés felbontásából eredő kárát nem köteles megtéríteni, és tőle kamat vagy egyéb költség sem követelhető.(3) Az (1)-(2) bekezdésben foglaltakat kell megfelelően alkalmazni, ha a termék árát vagy a szolgáltatás díját részben vagy egészben harmadik személy által nyújtott fogyasztási kölcsön (a hitelintézetekről és a pénzügyi vállalkozásokról szóló 1996. évi CXII. törvény 2. számú melléklete III. 5. pont) fedezi, feltéve, hogy a fogyasztási kölcsönszerződés a pénzügyi intézmény és a vállalkozás előzetes megállapodásán alapul. A vállalkozás köteles a fogyasztó elállásáról a pénzügyi intézményt haladéktalanul értesíteni.7. § (1) Ha a felek a teljesítés időpontjában nem állapodtak meg, a vállalkozás a szolgáltatás rendeltetéséből kétségtelenül megállapítható időpontban, ennek hiányában a fogyasztó felszólításában meghatározott időpontban vagy időn belül, felszólítás hiányában legkésőbb a megrendelésnek a vállalkozáshoz való megérkezésétől számított harminc napon belül köteles a szerződés szerinti teljesítésre.(2) Ha a vállalkozás a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, illetve a megrendelt szolgáltatást nem áll módjában nyújtani, köteles erről a fogyasztót haladéktalanul tájékoztatni, valamint a fogyasztó által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül visszatéríteni. E kötelezettség teljesítése a vállalkozást nem mentesíti szerződésszegése egyéb következményei alól.(3) Ha a vállalkozás a szerződésben meghatározott módon helyettesítő termékkel, illetve szolgáltatással teljesít, a 4. § szerinti elállási jog gyakorlása folytán a termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségek a vállalkozást terhelik. A költségek viseléséről, valamint a megfelelően helyettesítő termékkel, illetve szolgáltatással történő teljesítésről a vállalkozás egyértelműen és pontosan köteles a fogyasztót tájékoztatni.8. § (1) A vállalkozás nem követelhet a fogyasztótól ellenszolgáltatást, ha olyan terméket értékesít, illetve olyan szolgáltatást nyújt, amelyet korábban a fogyasztó nem rendelt meg.(2) A fogyasztó nyilatkozatának elmulasztása esetén sem lehet vélelmezni a vállalkozás ajánlatának - hallgatólagos - elfogadását.9. § (1) A fogyasztó kifejezett hozzájárulása szükséges ahhoz, hogy a vállalkozás a szerződéskötés céljából automata hívókészüléket, illetve távmásolót (telefaxot) használjon.(2) Ha külön jogszabály eltérően nem rendelkezik, a vállalkozás a fogyasztó kifejezett tiltakozásának hiányában használhat olyan, közvetlen kapcsolatot lehetővé tevő távközlő eszközt, amely nem tartozik az (1) bekezdés hatálya alá.10. § A vállalkozást terheli annak bizonyítása, hogy a rendeletben meghatározott tájékoztatási kötelezettségének eleget tett, a határidők betartására vonatkozó előírásokat megtartotta, valamint a fogyasztó 9. §-ban előírt hozzájárulását beszerezte.11. § (1) A fogyasztó a rendeletben meghatározott jogáról érvényesen nem mondhat le.(2) A rendeletben foglaltaktól csak a fogyasztó javára lehet eltérni.(3) Ha a rendelet hatálya alá tartozó szerződés az Európai Gazdasági Térség valamelyik államával szoros kapcsolatban áll, harmadik ország jogának a felek által a szerződésre irányadó jogként való választása érvénytelen annyiban, amennyiben e harmadik ország joga az említett államnak a 97/7/EK európai parlamenti és tanácsi irányelvet átültető jogszabálya eltérést nem engedő rendelkezésével ellentétes. Az érintett kérdésben a felek által választott jog helyett az említett állam jogát kell a szerződésre alkalmazni.11/A. § A 2. és 3. § rendelkezéseinek megsértése esetén a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvényben meghatározott szabályok szerint jár el.12. § (1) Ez a rendelet 1999. március 1-jén lép hatályba, rendelkezéseit csak a hatálybalépését követően kötött szerződésekre kell alkalmazni.(2)(3) Ez a rendelet a távollévők között kötött szerződések esetén a fogyasztók védelméről szóló, 1997. május 20-i 97/7/EK európai parlamenti és tanácsi irányelvnek való megfelelést szolgálja; az irányelv 8. cikke kivételével.